Főoldal » Programok » Élenjárunk a kisvárosok kommunikációjában
Élenjárunk a kisvárosok kommunikációjában

A városmarketingnek köszönhetően számottevően növekszik a település ismertsége,
turisztikai vonzereje, amely olyan mutatókban is visszaköszön, mint a városban töltött
vendégéjszakák száma, rendezvények látogatottsága. Mindezeken keresztül pedig növekszik a
turizmusból fakadó bevételek mértéke is. A kutatás eredményei megerősítik a nemzetközi
színtéren is fennálló összefüggést, miszerint a városmarketing versenyképességi szempontból
is jelentősen bővíti a települések lehetőségeit, érdemes tehát marketingalapú gondolkodással a
város értékeit a külvilágnak megmutatni.


A kutatás során megállapították, hogy a sikeres stratégiák a települések identitása, értékei
köré épülnek, amelyek mai köntösben, a modern arculati elemekben köszönnek vissza az
online csatornákon, a PR kommunikációban és az eseménymarketing eszközökön egyaránt. A
város identitása pedig a legtöbb esetben négy fő adottságból bontakozik ki: a település
történelmi és kulturális örökségéből, természeti értékeiből és gasztronómiájából. Kulturális
imázsépítés szempontjából kiemelt lehetőség, ha a városhoz író, költő vagy a művészet
területén ismert személy köthető.


A kutatás szerint nemzetközi környezetben élenjáró példa a horvátországi Trogir és a
csehországi Ostroh, a hazai színtéren többek között Veszprém, az Egri Borvidék, Zalakaros és
Kiskőrös szolgálnak jó példaként a sikeres városmarketing területén.
Zalakaroson a természeti kincsek és a gyógyfürdő áll a kommunikáció középpontjában
A város szlogenjéből (Meríts erőt a természet csodáiból!) a gyógyvíz, a közeli erdők, a tavak
és a dunántúli táj csodás változatossága köszön vissza. A város egyedi arculattal rendelkezik
és aktív marketingkommunikációt folytat – állapítja meg a tanulmány. - Rendszeresen ad
otthont rendezvényeknek, ezek között is igen sok érdeklődőt vonz a Karos Korzó Nyári Estek
programsorozat vagy a Tour de Zalakaros, az ország egyik legkedveltebb kerékpárversenye.
Saját honlapján és közösségi oldalán kívül online hirdetésekkel is népszerűsíti eseményeit, valamint turisztikai célú kiadványokkal is erősíti a város ismertségét. A város turisztikaivonzereje és a városi programok látogatottsága is érdemben, mintegy 15-30 %-kal növekedetta marketing aktivitásoknak köszönhetően a városvezetés megítélése szerint.

A tanulmány azt is igazolta, hogy érdemes a kisvárosoknak is aktív marketingtevékenységet
folytatniuk, hiszen azzal egyértelműen növelhető a település országos hírneve, turisztikai
forgalma és versenyképessége egyaránt. Az online és offline felületek, vizuális elemek és
megfelelően célzott eseménymarketing egymást erősítve tudják a legnagyobb hatást kiváltani.
Mindezek mellett fontos még kiemelni a visszamérések jelentőségét, azaz, hogy adott
költségráfordítás milyen arányban generált megjelenést, elérést céljainkhoz mérten.